Hızlı Randevu Al 0212 280 50 24

Kedi Nezlesi

Kedi nezlesi, kedilerde bir grup semptomu ifade eden genel bir terimdir. İnsanlardaki soğuk algınlığına benzer ve genellikle kedileri etkileyen bir virüsten kaynaklanır.

Belirtileri Nelerdir?

Nezle olan kedilerin öksürme, hapşırma, gözlerde veya burunda akıntı, uyuşukluk ve bazen ateş gibi semptomları olabilir.
Birçok kedi için bu semptomlar yaklaşık 7-10 gün içinde kendi kendine geçer.
Bazı kediler ikincil bir bakteriyel enfeksiyon veya pnömoni gibi komplikasyonlar yaşayabilir. Bu gözlerde veya burunda sarı-yeşil akıntıya neden olabilir.
Bu da kedinizin koklayamayacağı veya tadamayacağı kadar şiddetli tıkanıklığa neden olabilir. Bu durumdaki kediler yemek yemeyi reddedebilir.

Nedenleri Nelerdir?

Kedilerde soğuk algınlığının en yaygın nedeni viral enfeksiyonlardır. Yaklaşık %90’ını kedi herpes virüsü ve calicivirüsün neden olduğu tahmin edilmektedir.

Teşhisi Nasıl Yapılır?

Kediniz viral bir enfeksiyon belirtileri gösteriyorsa, kedinizin veterineri kapsamlı bir muayene yapacaktır.
Hekiminize semptomların başlangıcı ve doğası da dahil olmak üzere kediniz hakkında kapsamlı bir tıbbı geçmiş vermeniz önemlidir.
Muayene bulgularına dayanarak nezlenin olası komplikasyonlarını kontrol etmek için rutin teşhis testleri önerilir. Hemogram, biyokimya, pnömoni ve astım gibi diğer durumları kontrol etmek için röntgen uygulaması yapılabilir.
Semptomlara hangi virüs veya bakterilerin neden olduğunu anlamak için bir üst solunum yolu PCR paneli önerilir.
Bu test sürüntülerle göz ve burun salgılarının toplanması ve solunum yolu hastalığına neden olan patojenlerin analizi yapılır.

Tedavi Yöntemi Nelerdir?

Şiddetli vakalar veya ikincil bir bakteriyel enfeksiyonun mevcut olduğu vakalar da, genellikle antibiyotik kullanımı gerekebilir. Kediniz eğer nefes almakta güçlük çekiyorsa, yemek yemeyi reddediyorsa, sağlık durumu stabil olana kadar hastanede kalması gerekir.

Hafif vakalarda ise herhangi bir tıbbı tedavi gerektirmez. Sadece evde yapacağınız ufak değişikler vardır. Bunlar;

• Sıcak bir duş alırken kedinizi banyoda bulundurabilirsiniz. Nem burun tıkanıklığını gidermeye yardımcı olur.
  • Evinizdeki hava kuruysa havayı nemlendirebilirsiniz.
  • Kedinizin stresini azaltabilirsiniz. Mama ve suyunu ulaşabileceği bir yere bırakmak ve daha sessiz bir oda gibi…

Not: İnsanlardaki soğuk algınlığı ve grip kedinize bulaşmayacağı gibi, kedilerdeki nezle de insanlara bulaşmaz.

boğaziçi

Boğaziçi Veterinerlik